Servicevoorwaarden
Algemene Voorwaarden
Stichting Webshop Keurmerk - Algemene Voorwaarden
Deze Algemene Voorwaarden van Stichting Webshop Keurmerk zijn opgesteld in overleg met de Consumentenbond [Consumer’s Association] in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-economische Raad en treden in werking op 1 juni 2014
INHOUD
Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - De identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 - Het uitoefenen van het herroepingsrecht van de consument en de kosten
Artikel 9 - Verplichting van de ondernemer in geval van herroeping
Artikel 10 - Uitsluiting van het herroepingsrecht
Artikel 11 - De prijs
Artikel 12 - Naleving en extra garantie
Artikel 13 - Levering en uitvoering
Artikel 14 - Doorlopende prestatieovereenkomst: duur, beëindiging en verlenging
Artikel 15 - Inzet
Artikel 16 - Klachtenprocedure
Artikel 17 - Geschillen
Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 19 - Wijziging van de Algemene Voorwaarden van Webshop Keurmerk
Artikel 1 - Definities
In deze Algemene Voorwaarden hebben de volgende termen de volgende betekenissen:
- 1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de Consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft met betrekking tot een afstandscontract en deze goederen, digitale inhoud en/of diensten worden geleverd door de Ondernemer of een derde op basis van een regeling tussen deze derde en de Ondernemer;
- 2. Bedenktijd: de periode waarin de Consument zijn herroepingsrecht kan uitoefenen;
3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn/haar commerciële, handels-, ambachtelijke of beroepsactiviteiten;
- 4. Dag: kalenderdag;
- 5. Digitale inhoud: gegevens geproduceerd en geleverd in digitale vorm;
- 6. Doorlopend prestatiecontract: een contract dat dient voor het leveren van goederen, diensten en/of digitale inhoud binnen een bepaalde periode;
- 7. Duurzame gegevensdrager: elk middel, inclusief e-mail, dat de Consument of de Ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem/haar is gericht persoonlijk op te slaan op een zodanige wijze dat toekomstige raadpleging en gebruik mogelijk is gedurende een periode die overeenkomt met het doel waarvoor de informatie is bestemd en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
- 8. Herroepingsrecht: de optie van de Consument om niet door te gaan met de afstandsovereenkomst binnen de bedenktijd;
- 9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van Stichting Webshop Keurmerk en die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan Consumenten levert;
- 10. Afstandscontract: een contract gesloten tussen de Ondernemer en de Consument binnen de reikwijdte van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij exclusief of aanvullend gebruik wordt gemaakt van een of meer technologieën voor communicatie op afstand tot aan het sluiten van het contract;
- 11. Standaardformulier voor herroeping: het Europese standaardformulier voor herroeping opgenomen in Bijlage 1;
- 12. Technologie voor communicatie op afstand: een middel dat wordt gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst zonder dat de Consument en de Ondernemer tegelijkertijd op dezelfde plaats aanwezig zijn.
Artikel 2 - De identiteit van de Ondernemer
Naam van ondernemer: Anneva BV / eco-winkel.nl
Tuinensingel 3
3404AW IJsselstein
Nederland
telefoon: 085-2033112 ma-vr 09:00 - 17:00
info@eco-winkel.nl
Kamer van Koophandel nummer; 76526054
BTW-identificatienummer; NL860658466B01
Artikel 3 - Toepasselijkheid
1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de Ondernemer en op elke overeenkomst op afstand die is gesloten door de Ondernemer en de Consument.
2. Voordat een overeenkomst op afstand wordt gesloten, zal de Ondernemer de tekst van deze Algemene Voorwaarden gratis beschikbaar en zodra mogelijk. Als dit redelijkerwijs onmogelijk is, zal de Ondernemer aangeven in op welke manier de Algemene Voorwaarden kunnen worden ingezien en dat zij wordt gratis verzonden indien daarom wordt verzocht, vóór het afstandscontract is afgesloten.
3. Als het afstandscontract elektronisch wordt gesloten, is de tekst van deze Algemene Algemene voorwaarden, in afwijking van de vorige sectie en vóór de afstandsovereenkomst wordt gesloten, kan ook aan de Consument worden geleverd elektronisch op zo'n manier dat de Consument het gemakkelijk kan opslaan voor een lange- term gegevensdrager. Als dit redelijkerwijs onmogelijk is, wordt aangegeven waar de Algemene Voorwaarden elektronisch kunnen worden ingezien en dat zij zal worden verzonden naar op de Consument kan kosteloos een verzoek indienen, hetzij via elektronische middelen of anderszins, voordat het afstandscontract wordt gesloten;
4. In het geval dat specifieke product- of servicevoorwaarden van toepassing zijn naast deze Algemene Voorwaarden, de tweede en derde alinea's zullen pas dienovereenkomstig toe, en in het geval van tegenstrijdige voorwaarden, Consument kan altijd beroep doen op de toepasselijke bepaling die het meest gunstig voor hem/haar.
Artikel 4 – Het aanbod
1. Als een aanbieding van beperkte duur is of als bepaalde voorwaarden van toepassing zijn, zal deze uitdrukkelijk vermeld in het aanbod.
2. De aanbieding bevat een volledige en nauwkeurige beschrijving van de producten, digitaal inhoud en/of aangeboden diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om in staat te stellen de consument om de producten, of diensten en/of digitale inhoud te beoordelen adequaat. Als de Ondernemer gebruikmaakt van afbeeldingen, zijn deze waarheidsgetrouw afbeeldingen van de geleverde producten en/of diensten. Duidelijke fouten of vergissingen in het aanbod bindt de Ondernemer zich niet.
3. Alle aanbiedingen bevatten zodanige informatie dat het voor de Consument duidelijk is welke rechten en verplichtingen zijn verbonden aan het accepteren van het aanbod.
Artikel 5 - Het contract
1. Onder voorbehoud van de bepalingen in paragraaf 4, wordt het contract geldig wanneer de Consument heeft het aanbod geaccepteerd en voldaan aan de gestelde voorwaarden.
2. Als de Consument het aanbod via elektronische middelen heeft geaccepteerd, de Ondernemer zal de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod via elektronische weg onverwijld bevestigen betekent. Zolang de ontvangst van genoemde aanvaarding niet is bevestigd, de Consument kan het contract ontbinden.
3. Als het contract elektronisch wordt afgesloten, zal de Ondernemer passende technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen voor het elektronische gegevensoverdracht en zorgen voor een veilige webomgeving. Als de consument kan betalen elektronisch zal de Ondernemer passende beveiligingsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer mag, binnen de grenzen van de wet, informatie verzamelen over Het vermogen van de consument om aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, en alle feiten en factoren relevant voor het verantwoord afsluiten van de afstandsovereenkomst. Indien, handelend namens de resultaten van dit onderzoek, heeft de Ondernemer gegronde redenen om niet bij het sluiten van het contract heeft hij het wettelijke recht om een bestelling of verzoek te weigeren ondersteund door redenen, of om speciale voorwaarden aan de uitvoering te verbinden.
5. Voordat het product wordt geleverd, zal de Ondernemer de volgende informatie samen met het product, de dienst of de digitale inhoud schriftelijk of op een zodanige wijze verstrekken dat de Consument deze op een toegankelijke manier kan opslaan op een gegevensdrager voor de lange termijn:
a. het bezoekadres van de bedrijfsvestiging van de Ondernemer waar de Consument contact kan opnemen met klachten;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de Consument het herroepingsrecht kan uitoefenen, of, indien van toepassing, duidelijke informatie over zijn vrijstelling van het herroepingsrecht;
c. de informatie die overeenkomt met bestaande nazorgdiensten en garanties;
d. De prijs inclusief alle belastingen van het product, de dienst of digitale inhoud, indien van toepassing de bezorgkosten en de wijze van betaling, levering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
e. de vereisten voor het annuleren van het contract als het contract een duur heeft van meer dan één jaar of voor onbepaalde tijd.
f. het standaardformulier voor herroeping indien de Consument het recht heeft om opname.
6. In het geval van een doorlopend prestatiecontract, de bepaling in de vorige paragraaf is alleen van toepassing op de eerste levering.
Artikel 6 - Herroepingsrecht
In het geval van producten:
- 1. De consument kan een koopcontract voor een product ontbinden zonder opgave van redenen redenen voor een bedenktijd van ten minste 14 dagen. De Ondernemer kunnen vraag de consument naar de reden van de terugtrekking, maar kan dit niet afdwingen hem zijn reden(en) te laten opgeven.
- 2. De bedenktijd genoemd in subclausule 1 begint op de dag dat het product wordt ontvangen door de Consument of door een door hem vooraf aangewezen derde partij en die niet de drager is, of
- A. als de Consument meerdere producten in dezelfde bestelling heeft besteld: de dag waarop die de Consument of een door hem aangewezen derde heeft ontvangen laatste product. De ondernemer kan een bestelling van meerdere producten weigeren met verschillende leverdata, op voorwaarde dat hij duidelijk informeert over de Consument voorafgaand aan het bestelproces.
- B. in het geval dat de levering van een product uit meerdere partijen of delen bestaat: de dag waarop de Consument of een door hem aangewezen derde partij ontving de laatste partij of het laatste deel.
- C. in het geval van een overeenkomst over regelmatige levering van producten tijdens een gegeven periode: de dag waarop de Consument of een door hem aangewezen derde partij door hem het eerste product ontvangen.
In het geval van diensten en digitale inhoud die niet op een fysieke drager wordt geleverd:
- 3. De consument kan een overeenkomst voor diensten of een overeenkomst beëindigen voor de levering van digitale inhoud die niet op een fysieke drager wordt geleverd zonder opgave van redenen gedurende ten minste 14 dagen. De Ondernemer kan vragen de Consument over de reden van de herroeping, maar kan hem niet dwingen om geef zijn reden(en) aan.
- 4. De bedenktijd genoemd in Artikel 3 begint op de dag na de conclusie van de overeenkomst.
Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een fysieke drager is geleverd, indien geen informatie wordt gegeven over het herroepingsrecht:
- 5. Als de Ondernemer de Consument niet heeft voorzien van de wettelijk vereiste informatie over het herroepingsrecht of heeft de standaard niet verstrekt formulier voor opname, de bedenktijd verloopt twaalf maanden na de einde van de oorspronkelijke bedenktijd in overeenstemming met de bedenktijd bepaald in de vorige subclausules van dit artikel.
- 6. Als de Ondernemer de Consument de genoemde informatie heeft verstrekt in het vorige artikel binnen twaalf maanden na de startdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, de bedenktijd verloopt 14 dagen na de dag waarop de Consument de informatie heeft ontvangen.
Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
- 1. Tijdens deze periode zal de consument het product en de verpakking behandelen met zorg. De consument mag het product alleen uitpakken of gebruiken voor zover noodzakelijk voor het vaststellen van de aard, de kenmerken en het effect van de product. Het leidende principe is dat de consument alleen mag omgaan met en inspecteer het product op de wijze waarop men een product mag hanteren in een winkel.
- 2. De Consument is alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van het product die is veroorzaakt door de manier van omgaan met het product die verder ging dan toegestaan in subsectie 1.
- 3. De consument is niet aansprakelijk voor de waardevermindering van het product als de Ondernemer heeft hem niet alle juridische informatie verstrekt over het recht van opzegging vóór het sluiten van de Overeenkomst.
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht van de consument en de kosten
- 1. Als de Consument zijn herroepingsrecht uitoefent, zal hij dit melden aan de Ondernemer ondubbelzinnig met het standaardformulier voor terugtrekking binnen de periode van bezinning.
- 2. De consument zal het product retourneren of afleveren bij (de gemachtigde vertegenwoordiger van) de Ondernemer zo snel mogelijk maar binnen 14 dagen te rekenen vanaf de dag volgend op de in subclausule 1 genoemde kennisgeving. Dit hoeft niet te worden gedaan als de ondernemer heeft aangeboden het product op te halen zichzelf. De consument hield zich aan de periode voor het retourneren van het product in elke zelfs als het product wordt geretourneerd vóór het verstrijken van de periode van reflectie.
- 3. De consument dient het product terug te sturen met alle geleverde accessoires en indien redelijkerwijs mogelijk in de oorspronkelijke staat en verpakking en in overeenstemming met redelijke en duidelijke instructies gegeven door de Ondernemer.
- 4. Het risico en de bewijslast voor de correcte en tijdige uitoefening van de het herroepingsrecht berust bij de Consument.
- 5. De consument draagt de directe kosten van het retourneren van het product. Als de Ondernemer heeft niet gemeld dat de Consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer wees erop dat hij de kosten zelf zal dragen, de Consument hoeft de kosten voor het retourneren van het product niet te betalen.
- 6. Indien de Consument zich terugtrekt nadat hij eerst uitdrukkelijk heeft verzocht dat de uitvoering van een dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die nog niet gereed is voor sale niet in een beperkte hoeveelheid of gegeven hoeveelheid wordt gestart gedurende de bedenktijd, zal de Consument aan de Ondernemer een bedrag betalen dat gelijk is aan het deel van de verplichting dat reeds is uitgevoerd op het moment van terugtrekking in vergelijking met de volledige nakoming van de verplichting.
- 7. De consument draagt niet de kosten voor het uitvoeren van diensten voor de levering van water, gas of elektriciteit die niet gereed waren gemaakt voor sale in een beperkte hoeveelheid of volume, of voor de levering van stadsverwarming indien
- A. de Ondernemer heeft de Consument niet voorzien van de wettelijk voorgeschreven vereiste informatie over het herroepingsrecht, de vergoeding van kosten in geval van herroeping of het standaardformulier voor herroeping, of
- B. als de Consument niet uitdrukkelijk heeft verzocht om de uitvoering van de dienst of de levering van gas, water en elektriciteit of stadsverwarming kan worden gestart tijdens de bedenktijd.
8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van digitale inhoud die niet op een fysieke drager is opgeslagen als
- A. voor de levering heeft hij niet expliciet ingestemd om te beginnen uitvoering van de overeenkomst vóór het einde van de bedenktijd;
- B. hij erkende niet zijn herroepingsrecht te verliezen bij het geven toestemming; of
- C. de Ondernemer heeft de verklaring van de Consument niet bevestigd.
- 9. Als de Consument zijn herroepingsrecht uitoefent, zijn alle aanvullende overeenkomsten eindigen door werking van de wet.
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
- 1. Als de Ondernemer de kennisgeving van intrekking elektronisch doet mogelijk, zal hij onmiddellijk een ontvangstbevestiging sturen.
- 2. De Ondernemer zal alle betalingen die door de Consument zijn gedaan, vergoeden, inclusief eventuele bezorgkosten die de Consument in rekening kan brengen voor de geretourneerde product, zo snel mogelijk maar binnen 14 dagen na de dag waarop de Consument heeft hem op de hoogte gebracht van de herroeping. Tenzij de Ondernemer aanbiedt om het product zelf op te halen, kan hij wachten met terugbetalen totdat hij ontving het product of totdat de consument heeft bewezen dat hij het heeft geretourneerd product, welke het eerst voorkomt.
- 3. De Ondernemer zal gebruikmaken van dezelfde betaalmiddelen als de Consument gebruikt, tenzij de Consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is gratis voor de consument.
- 4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere leveringsmethode in plaats van de goedkoopste standaardlevering, de Ondernemer hoeft niet te vergoeden extra kosten voor de duurdere methode.
Artikel 10 - Uitsluiting van het herroepingsrecht
De Ondernemer kan de volgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de Ondernemer dit duidelijk heeft meegedeeld bij het doen van het aanbod of in ieder geval tijdig voordat de overeenkomst wordt gesloten:
- 1. Producten of diensten met een prijs die onderhevig is aan schommelingen in de financiële markt waarop de Ondernemer geen invloed heeft en die kan voorkomen binnen de terugtrekkingstermijn;
- 2. Overeenkomsten die worden gesloten tijdens een openbare veiling. Een openbare veiling is gedefinieerd als een verkoopmethode waarbij de Ondernemer producten, digitaal inhoud en/of diensten aan de consument die persoonlijk aanwezig is of heeft de mogelijkheid om persoonlijk aanwezig te zijn bij de veiling onder leiding van een veilingmeester en waarbij de winnende bieder verplicht is te kopen de producten, de digitale inhoud en/of de diensten.
- 3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als
A. de uitvoering begon met de uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de consument; en
B. de Consument verklaarde dat hij zijn herroepingsrecht zal verliezen zodra de Ondernemer heeft de overeenkomst volledig uitgevoerd.
- 4. Dienstovereenkomsten voor het beschikbaar stellen van accommodatie wanneer een bepaalde periode van uitvoering wordt verstrekt en anders dan voor residentieel doeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
- 5. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsactiviteiten wanneer een bepaalde datum of periode van prestatie is geregeld in de overeenkomst;
- 6. Producten vervaardigd volgens de specificaties van de consument die niet prefab zijn en die worden geproduceerd op basis van een Individuele keuze of beslissing van de consument of die bedoeld zijn voor een specifieke persoon;
- 7. Bederfelijke producten of producten met een beperkte houdbaarheid.
- 8. Verpakte producten die om gezondheids- of hygiënische redenen niet geschikt zijn om te worden teruggegeven en waarvan de zegel was verbroken;
- 9. Producten die van nature onomkeerbaar vermengd zijn met andere producten;
- 10. Alcoholische dranken waarvan de prijs bij het afsluiten is overeengekomen de overeenkomst maar waarvan de levering pas na 30 dagen kan plaatsvinden, en waarvan de werkelijke waarde afhangt van schommelingen op de markt die de Ondernemer kan niet beïnvloeden.
- 11. Verzegelde audio en video-opnamen en computerprogramma's waarvan de zegels waren na levering kapot;
- 12. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen op hen;
- 13. De levering van digitale inhoud anders dan op een fysieke drager, maar alleen als: A. de uitvoering werd gestart met de uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de consument toestemming;
B. de consument verklaarde dat hij zijn herroepingsrecht zal verliezen door te handelen Dus.
Artikel 11 - De prijs
1. De prijzen van de geleverde producten en/of diensten mogen niet worden verhoogd tijdens de geldigheidsduur vermeld in de aanbieding, onder voorbehoud van prijswijzigingen als gevolg van wijzigingen in btw-tarieven.
2. In tegenstelling tot de vorige alinea kan de Ondernemer producten aanbieden of diensten waarvan de prijzen onderhevig zijn aan schommelingen op de financiële markt die zijn buiten de controle van de ondernemer, tegen variabele prijzen. Het aanbod zal vermelden de mogelijkheid om onderhevig te zijn aan schommelingen en het feit dat elke aangegeven prijzen zijn streefprijzen.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na het afsluiten van het contract zijn toegestaan alleen als ze het resultaat zijn van nieuwe wetgeving.
4. Prijsverhogingen zijn toegestaan vanaf 3 maanden na het afsluiten van het contract alleen als de Ondernemer dit heeft bepaald en
A. ze zijn het resultaat van wettelijke regelingen of bepalingen, of
B. de Consument heeft het recht om het contract te annuleren vóór de dag waarop waar de prijsverhoging begint.
5. Alle vermelde prijzen bij het leveren van producten of diensten zijn inclusief btw.
Artikel 12 - Uitvoering van een overeenkomst en extra garantie
1. De Ondernemer garandeert dat de producten en/of diensten voldoen aan het contract, met de specificaties vermeld in de offerte, met redelijke vereisten van bruikbaarheid en/of betrouwbaarheid en met de bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften op de dag dat het contract was afgesloten. Indien overeengekomen, garandeert de Ondernemer ook dat het product is geschikt voor ander dan normaal gebruik.
2. Een extra garantie aangeboden door de Ondernemer, zijn Leverancier, Fabrikant of Importeur mag nooit de rechten en aanspraken die de Consument kan uitoefenen beïnvloeden tegen de Ondernemer over een tekortkoming in de nakoming door de Ondernemer verplichtingen als de Ondernemer tekort is geschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
3. ‘Extra garantie’ wordt verstaan als elke verplichting door de Ondernemer, zijn Leverancier, importeur of fabrikant aan wie hij bepaalde rechten toewijst of claims to the Consumer that go further than he is legally vereist voor het geval hij faalt in de naleving van zijn deel van de overeenkomst.
Artikel 13 - Levering en uitvoering
1. De ondernemer zal de best mogelijke zorg betrachten bij het boeken van bestellingen en het uitvoeren van productbestellingen en bij het beoordelen van verzoeken voor de levering van diensten.
2. De plaats van levering is op het adres dat door de Consument is opgegeven aan de Ondernemer.
3. Met inachtneming van de bepalingen in Artikel 4 van deze Algemene Voorwaarden en Voorwaarden, zal de Ondernemer geaccepteerde bestellingen uitvoeren met gemakkelijke snelheid maar ten minste binnen 30 dagen, tenzij een andere levertijd was overeengekomen. Als de levering is vertraagd, of als een bestelling niet kan worden gevuld of kan slechts gedeeltelijk worden gevuld, de Consument zal hierover worden geïnformeerd binnen één maand na bestelling. In dergelijke gevallen heeft de consument het recht om de overeenkomst kosteloos en met het recht op mogelijke repudiëren compensatie.
4. Na verwerping in overeenstemming met de voorgaande alinea, de Ondernemer zal de door de Consument gedane betaling onverwijld terugbetalen, maar ten minste binnen 30 dagen na verwerping.
5. Het risico van verlies en/of beschadiging van producten wordt gedragen door de Ondernemer tot het moment van levering aan de Consument of een aangewezen vertegenwoordiger in vooruitgang geboekt en bekendgemaakt aan de Consument, tenzij uitdrukkelijk overeengekomen anders.
Artikel 14 – Overeenkomsten voor voortdurende prestaties: duur, beëindiging en verlenging
Beëindiging
1. De consument kan te allen tijde een contract dat voor onbepaalde tijd is gesloten en dat ziet op de regelmatige levering van producten (inclusief elektriciteit) of diensten, beëindigen, met inachtneming van de opzegregels en met een opzegtermijn van maximaal één maand.
2. De consument kan te allen tijde een contract beëindigen dat voor een bepaalde tijd is afgesloten en dat betrekking heeft op de regelmatige levering van producten (inclusief elektriciteit) of diensten aan het einde van de bepaalde periode, met inachtneming van de beëindigingsregels en met een opzegtermijn van maximaal één maand.
3. De consument kan de in de voorgaande alinea's genoemde overeenkomsten annuleren:
- te allen tijde en niet beperkt te zijn tot beëindiging op een bepaald moment of binnen een gegeven periode;
- ten minste op dezelfde manier als zij door hem zijn afgesloten;
- te allen tijde met dezelfde opzegtermijn als de Ondernemer voor zichzelf heeft bepaald.
Verlenging
4. Een overeenkomst die voor een bepaalde periode is gesloten en die betrekking heeft op de regelmatige levering van producten (inclusief elektriciteit) of diensten, mag niet automatisch worden verlengd of vernieuwd voor een vaste periode.
5. Onverminderd het voorgaande lid kan een contract voor bepaalde tijd dat betrekking heeft op de regelmatige levering van dagbladen, kranten, weekbladen en tijdschriften, stilzwijgend worden verlengd voor een specifieke periode van maximaal drie maanden indien de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is gesloten en die ziet op de regelmatige levering van producten of diensten, mag slechts stilzwijgend worden verlengd voor onbepaalde tijd indien de consument deze te allen tijde kan opzeggen met een opzegtermijn van één maand. De opzegtermijn bedraagt maximaal drie maanden indien het contract betrekking heeft op de levering van dagbladen, kranten en weekbladen en tijdschriften die regelmatig, maar minder dan eenmaal per maand, verschijnen.
7. Een overeenkomst met beperkte duur voor de regelmatige levering van proefdagbladen, kranten, weekbladen en tijdschriften (proef- of introductieabonnement) wordt niet stilzwijgend verlengd en eindigt automatisch na de proef- of introductieperiode.
Duur
8. Als de duur van een contract langer is dan één jaar, kan de consument de overeenkomst op elk moment na één jaar opzeggen met een opzegtermijn van niet meer dan een maand, tenzij redelijkheid en billijkheid zich verzetten tegen de beëindiging voor het einde van de afgesproken termijn.
Artikel 15 - Inzet
1. Tenzij anders bepaald in de overeenkomst of in de aanvullende voorwaarden, de bedragen die door de Consument moeten worden betaald, moeten binnen 14 dagen na de bedenktijd, of als er geen bedenktijd is binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In het geval van een overeenkomst om een dienst te leveren, deze periode begint op de dag dat de consument de bevestiging ontving van de overeenkomst.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten is het niet toegestaan om te onderhandelen over een voorschot van meer dan 50% in de Algemene Voorwaarden. Als een vooruitbetaling is overeengekomen, kan de Consument geen enkel recht doen gelden met betrekking tot de uitvoering van de betreffende bestelling of de dienst(en) in vraag voordat u de afgesproken vooruitbetaling doet.
3. De Consument heeft de plicht om de Ondernemer onverwijld te informeren over mogelijke onjuistheden in de opgegeven of gespecificeerde betalingsgegevens.
4. In het geval dat de Consument niet heeft voldaan aan zijn betalingsverplichting(en) in tijd, en de ondernemer heeft hem erop gewezen dat de betaling te laat was en gaf de Consument een periode van 14 dagen om aan de betaling te voldoen verplichtingen, moet de Consument de wettelijke rente over het bedrag betalen betaalbaar en de Ondernemer is gerechtigd om de Consument kosten in rekening te brengen voor elke buitengerechtelijke incassokosten. Deze buitengerechtelijke incassokosten bedragen niet meer dan 15% voor uitstaande bedragen tot € 2.500, 10% voor het volgende € 2.500 en 5% voor de volgende € 5.000, met een minimum van € 40. De Ondernemer kan afwijken van de bovengenoemde bedragen en percentages ten gunste van de consument.
Artikel 16 - Klachtenprocedure
1. De ondernemer heeft een goed bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht in overeenstemming met deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten volledig en duidelijk omschreven binnen een redelijke termijn na ontdekking van de gebreken door de consument aan de ondernemer worden voorgelegd.
3. Klachten die bij de ondernemer worden ingediend, worden binnen een periode van 14 dagen na ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vereist, zal de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen reageren met een ontvangstbevestiging en een indicatie wanneer de consument een meer gedetailleerd antwoord kan verwachten.
4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan ook worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Stichting Webshop Keurmerk (https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/). De klacht wordt vervolgens zowel naar de betreffende ondernemer als naar Stichting Webshop Keurmerk gestuurd.
5. Webshop Keurmerk zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer uitstel van betaling is verleend, hij failliet is verklaard of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, of de webshop is geschorst of geannuleerd door Webshop Keurmerk.
6. Een geschil wordt alleen door Webshop Keurmerk behandeld als de consument zijn klacht eerst binnen een redelijke termijn bij de ondernemer heeft ingediend.
7. Uiterlijk twaalf maanden nadat het geschil is ontstaan, moet het geschil schriftelijk worden voorgelegd aan Webshop Keurmerk.
8. Het is ook mogelijk om klachten te registreren via het Europese ODR-platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage)
Artikel 17 - Geschillen
1. Alleen het Nederlandse recht is van toepassing op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn. Ook als de consument in het buitenland woont.
2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende bepalingen of afwijkingen van deze algemene voorwaarden mogen niet ten nadele van de consument zijn en moeten schriftelijk worden vastgelegd of op zodanige wijze dat ze door de consument op een toegankelijke manier op een duurzaam medium kunnen worden opgeslagen.
Artikel 19 - Wijziging van de algemene voorwaarden van Stichting Webshop Keurmerk
1. Wanneer Stichting Webshop Keurmerk een wijziging doorvoert, zullen wij de ondernemer via de nieuwsbrief informeren en de nieuwste voorwaarden op onze website plaatsen (https://www.keurmerk.info/nl/algemene-voorwaarden/)
2. Wijzigingen in deze algemene voorwaarden treden pas in werking nadat ze op de juiste wijze zijn gepubliceerd, met de bepaling dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de meest gunstige bepaling voor de consument prevaleert.
Adres Stichting Webshop Keurmerk:
Willemsparkweg 193, 1071 HA Amsterdam.
Bijlage I: Standaardformulier voor intrekking
Standaardformulier voor terugtrekking
(Vul dit formulier in en stuur het alleen terug als u de overeenkomst wilt intrekken)
Naar: Anneva BV / eco-winkel.nl
Tuinensingel 3, 3404AW IJsselstein
info@eco-winkel.nl
Hierbij informeer ik/wij u dat ik/wij onze overeenkomst over de sale van de volgende producten wil/willen herroepen: [specificatie van het product]*
de levering van de volgende digitale inhoud [specificatie van de digitaal inhoud]*
de uitvoering van de volgende dienst [specificatie van de dienst]*
- - Besteld op*/ontvangen op* [datum van het bestellen van de diensten of ontvangen] producten]*
- - [Consumer’s name]
- - [Consumer’s address]
- - [Handtekening van de consument] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
*) Verwijder en/of vul aan waar van toepassing.